7 gouden regels voor een goede domeinnaam

Geplaatst in: AHA-blog | 0

Kan een goede domeinnaam je omzet verhogen?

Ja. Het loont echt om er eens voor te gaan zitten om een goede domeinnaam te verzinnen. Soms is het namelijk slimmer een originele domeinnaam te bedenken dan de naam van je bedrijf te kiezen en er een .nl achter te plakken. En dan bedoel ik slimmer qua marketing en zoekmachineoptimalisatie.

Wat mij betreft zijn er 7 gouden regels voor een goede domeinnaam.

Een goede domeinnaam is een domeinnaam die

  1. samenvat waar de website over gaat
  2. gemakkelijk uit te spreken is
  3. gemakkelijk te spellen is
  4. past bij wat je aanbiedt
  5. je belangrijkste zoekwoord bevat
  6. de gewenste associatie oproept
  7. de bezoeker vertelt wat hij/zij kan verwachten.

picasion.com_a682f14a586dc440b19072cfe264b0d9Een goede domeinnaam kan zorgen voor meer bezoekers op je site; grote kans dat je meer klanten krijgt dus.
En: je wordt beter gevonden door Google. Als je je belangrijkste keyword in je domeinnaam hebt zitten, dan waardeert Google jouw website hoger. Bovendien klikken mensen eerder op een domeinnaam waar hun zoekterm in zit.

Hulp nodig bij het bedenken van een goede domeinnaam? Ik denk graag met je mee.