Co-creatie? Waarom?

Geplaatst in: AHA-blog | 0

AHA knipoogjeMijn bedrijfsnaam is AHA co-creatie.
En ik ga je uitleggen waarom.

Simon Sinek: The big why.

Na het zien van de TedTalk van Simon Sinek vielen er bij mij wat kwartjes.
Yep, een AHA moment dat ik het delen waard vind.

Mensen kopen niet wat je doet, ze kopen waarom je het doet”

Deze uitspraak van Simon Sinek trok ik in eerste instantie in twijfel. Zijn betoog heeft me overtuigd.
En daarom dit blog. Een blog waarin ik uitleg waarom mijn bedrijfsnaam AHA co-creatie is.

 

AHA staat voor: Anette van HAren. Co voor samen. Creatie voor maken.
Ik vind co-creatie een mooie alliteratie. Maar ik vind co-creatie bovenal : een préttige werkvorm: het is leuk, leerzaam, effectief, efficiënt en leerzaam om samen een website te realiseren.

Co-creatie, learning-by-doing

Het gaat bij co-creatie om het sámen ontwikkelen en verbeteren van producten en diensten. Er zijn veel organisaties die zich bezig houden met de vraag: hoe kunnen we eindgebruikers op een goede manier betrekken bij onze beslissingen? Pickwick, Apple en Nike+ doen het. Zij zoeken de samenwerking op. Co-creatie is een rekbaar begrip. Er worden veel interessante stukken over geschreven met veel en mooie woorden.

In mijn ogen is het gewoon: samen-maken.
Als zelfstandig ondernemer heb ik me gespecialiseerd in het coachen bij de realisatie van een website in WordPress. Ik help, ondersteun, adviseer, leer, en vooral communiceer. Co-creatie is -voor zowel de klant als voor mijzelf – een prima werkvorm om een goede site te realiseren en om de klant te leren deze te beheren. Learning by doing dus.

 

Waarom zou jij kiezen voor een AHA co-creatie? 

Omdat samen een website maken  efficiënt, effectief, leuk en leerzaam is.

Efficient

Je kunt natuurlijk alleen achter je computer gaan zitten en aan vriend Google vragen hoe je een website maakt met WordPress. En dan ga je aan de slag. En dat zal je ook vast wel lukken> Kost je even wat tijd maar het kost je geen geld.
Ik snap dat je het zelf wilt kunnen. Ik weet dat het niet veel mag kosten. Zo zit ik ook in elkaar.

Maar: voordat je weet wat ik inmiddels weet…dan is er al heel wat water door de Waal gestroomd.
Het is efficiënter als ik je help. Learning by doing in 4 individuele sessies. Een snel proces met weinig middelen dus.

Effectief

Door samenwerking wordt jouw doel behaald: de realisatie van jouw website-wens. En dan heb je ook een website die je snápt.

Ik ben geen webdesigner die vraagt wat je wil en het dan voor je gaat ontwerpen achter haar bureau. Nee, ik ga met je samen een website creëren. Ik kan je vast wel wat leren – bijvoorbeeld over hoe WordPress werkt, over zoekmachineoptimalisatie, over gebruiksvriendelijkheid, enz.

Leuk & leerzaam

Jij leert van mij, ik leer van jou. En laten we eerlijk zijn: het is leuk om samen te werken. Gewoon, aan de keukentafel.
Je kunt rekenen op mijn verantwoordelijkheidsgevoel en commitment.

Als ik met dit blog een stukje vertrouwen van jou gewonnen heb, hoor ik het graag.
Dan geef ik dat hoogstpersoonlijk aan Simon Sinek door.

Als je een kwartiertje hebt  – én je bent nieuwsgierig naar hoe het komt dat sommigen zo succesvol zijn –  raad ik je aan deze TedTalk te bekijken.