Thats the way AHA AHA – Facebook event Fanfactor

geplaatst in: Geen categorie | 0

Tijdens het Facebook event van de Fanfactor knalde het swingende nummer van KC and the Sunshineband uit de speakers.
Ik had een AHA moment toen ik mijn trigram in dit nummer hoorde:

Voor de duidelijkheid; de trigram van Anette van Haren is AHA.

Maar goed, daar kwam ik niet voor.
De reden waarom ik naar dit event ging was om te leren hoe ik Facebook zakelijk gezien optimaal kan inzetten.

Een poosje geleden

Anette in de Libelle
Ik in de Libelle.

besloot ik vol overtuiging dat ik niet op Facebook wilde zijn.
Daarover heb ik toen een gastblog geschreven met de titel Stoppen met Facebook. Via dit gastblog werd ik begin vorig jaar benaderd door een journalist van de Libelle, en zo stond ik een paar weken later paginagroot in de Libelle.

Over het waarom: Op Facebook zijn maakte me onrustig want ik wilde niets missen. Na een weekje ervaren te hebben hoeveel impact dit social medium op me had, heb ik mijn account gedeleted. Ik schreef in mijn gastblog hoe lastig dit was en dit blogartikel is toen erg veel gelezen.

Wat ik toen niet wist

– en ook niet wilde weten want ik zat in de weerstand richting de megabusiness van Mark Zuckerberg – was dat het zakelijk gezien heel interessant kan zijn om een Facebook bedrijfspagina in te zetten als onderdeel van je online marketing strategie.

Nu ik als zelfstandig ondernemer hard aan de weg timmer wil ik geen marketingkansen onbenut laten. Ik ben overstag gegaan en heb weer een account aangemaakt. En een bedrijfspagina natuurlijk. Zien? Klik. Like?

Gisteren heb ik het event van de FanFactor bezocht om te leren hoe mijn FB bedrijfspagina kan bijdragen aan een succesvolle business. Eerlijk gezegd is het een beetje verwarrend hoe enthousiast ik nu ben. Voelt een beetje oneerlijk naar mezelf, ofzo. Maar goed, dat is dan maar zo.

In ieder geval weet ik nu hoe ik Facebook optimaal kan inzetten om klanten te werven.

Waardevolle online marketing tips

De tips die ik gekregen en wat ik nog meer heb geleerd ga ik zeker toepassen.
En ik ga het inzetten om mijn klanten nog beter te kunnen adviseren.
Wil je weten wat ik heb geleerd? Neem contact met me op, dan deel ik het met je.

 

 

Deel dit bericht met je netwerk: